Vår!

Det känns som vår i luften! Självklart jätteskönt även om jag älskat denna vintern med snö och kyla. Dessvärre var det inte en liten skada min rygg hade fått utan diskbråck och en rad andra bekymmer, men jag är på bättringsvägen men hittills har det tagit sådär 2 månader för att känna mig såpass... Mer tid kommer det sannolikt också att ta, men lite med på banan känner jag mig nu i alla fall!

Underbara Casablanca och duktiga Lovisa på en härlig vårtur.
Lovisa har varit helt fantastisk denna vinter och skött mockning och fodring av alla hästar under hela min sjukdomstid!

Thea och Pawnee i förgrunden. Pawnee har allt lagt på sig några modiga kilo denna vinter...

Vi har fått vår första kalv och fler är på väg! Tid för kastrering av 2-årshingstarna är beställd så nu ryker kulorna om några dagar! Rätt årstid nu, så nu väntar vi inte längre.

Vill också nämna min mamma som skulle ha fyllt 75 år den 14 mars. Hon dog i cancer när hon var 47 år och hon fick tråkigt nog aldrig uppleva något av det som jag håller på med idag. Inte sina barnbarn heller. Mamma var fantastiskt duktig på att teckna och måla, en ådra som Lovisa också begåvats med. Hon var också svensk mästarinna i stafett på 50-talet och hon tävlade för YMER i Borås. Mamma var en flitmyra. Älskade djur! Hästar och hundar var favoritdjuren. Jag minns att hon nämnde pointer och dalmatiner som raser som hon var särskilt förtjust i. På födelsedagen lät jag ett ljus brinna hela dagen vid hennes foto.♥

Kommentarer
Postat av: Mauden

Va duktig hon är, Lovisa! Hon borde få tapperhetsmedalj som orkat med att sköta hästarna så bra. Du är inte dålig du heller för den delen, kämpar och sliter trots din onda rygg. Hoppas snart att det ska ge med sig lite mer och att du får en härlig tid tillsammans med familj & hästar. Vi ser ju med spänning fram mot vem som tittar ut här snart också :)

Kram kram..

Maud

2010-03-29 @ 13:38:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0